Lediga tjänster

Här presenterar vi de lediga tjänster som vi har på ClaraHälsan.

Företagssköterska

En nyfiken teamspelare som vill jobba för det friska. Så vill vi beskriva vår nya kollega och hoppas att det är just du! Vårt uppdrag är att främja välmående och jobba för att våra kunders medarbetare trivs och fungerar till sin fulla kapacitet i arbetet. Ett ansvarsfullt uppdrag med andra ord.

Triggas du av ansvar, utveckling och att bidra till ett team kan du vara den rätta för oss. Vi är definitivt den rätta för dig om du värdesätter uppmuntran till egna initiativ, strukturerade arbetssätt och att jobba i team med olika kompetenser.

Förebyggande hälsovård med fokus på arbetsmiljöarbete är exakt vad den här tjänsten innebär. Därför är det viktigt, för att du ska trivas, att du har både kompetens, driv och intresse inom arbetsmiljö. För oss är det även viktig att du gillar mötet med människor och att du inger förtroende då det genererar långa välmående relationer.

Som företagssköterska hos oss kommer du att ha varierade arbetsdagar som innehåller allt från medicinska kontroller, hälsokartläggningar och -undersökningar, till att leda föreläsningar och utbildningar för våra kunder. Du kommer även jobba en del med rehabiliteringsprocesser – delta i rehabiliteringsmöten, samtal med medarbetare och ha chefskontakter. Med regelbundna träffar med chefer/HR samverkar vi för en hälsofrämjande arbetsmiljö och kan göra tidiga insatser för att förebygga sjukskrivningar.

Vi söker dig som har företagssköterskeutbildning eller är leg sjuksköterska med kunskap och intresse inom arbetsmiljö. Har du erfarenhet från företagshälsovård ser vi det som mycket positivt. Tjänsten kräver svenska i tal och skrift samt körkort. Du ska även kunna kommunicera på engelska med våra kunder.

I denna rekrytering samarbetar vi med Testhuset. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Åse Granfeldt på telefonnummer 070-220 62 60 eller Sofie Gustavsson på telefonnummer 070-291 78 83. Sista ansökningsdag är 13 april.

Klicka här för att söka

Medicinsk sekreterare / vårdadministratör

Vill du ha en varierad yrkesroll? Vill du arbeta som spindeln i nätet på ett företag där man har högt i tak och nära till skratt? Då är detta tjänsten för dig!

Som medicinsk sekreterare kommer du fylla en väldigt viktig funktion med en varierad yrkesroll. Du kommer bland annat att arbeta med sedvanliga uppgifter som medicinsk sekreterare, telefonväxel, reception, etc. Du kommer även vara systemadministratör för journalsystemet J4, du kommer arbeta med webbsidan och enklare marknadsföring och en hel del mer. Såklart kommer man sätta en struktur på arbetet och alla uppgifter utförs inte dagligen. Vissa arbetsuppgifter utförs dagligen och vissa sker mer sällan/månadsvis.

Nu söker vi dig som har en utbildning som medicinsk sekreterare/vårdadministratör, vi ser att du har ett intresse för att vara och agera som en servicefunktion till medarbetarna, bidra med glädje och energi. Vi ser att du trivs i en varierad yrkesroll där du prestigelöst hjälper till där det behövs samtidigt som du tar ansvar för dina egna arbetsuppgifter.

Skallkrav:
– Eftergymnasial utbildning med inriktning medicinsk sekreterare/vårdadministratör
– Goda IT-kunskaper, främst inom Office365
– Behärska svenska och engelska språket i tal och skrift
– Körkort B

Meriterande:
– Arbetslivserfarenhet
– Erfarenhet av journalsystemet J4
– Intresse för digitalisering och webb

I denna rekrytering samarbetar vi med Framtiden. Under en inledande period kommer du vara anställd genom  Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos ClaraHälsan.

Välkommen med din ansökan redan idag. Framtiden behandlar ansökningar löpande.

Läs mer och ansök här.

 

Företagsläkare

Vi behöver ytterligare förstärka vårt läkarteam och söker nu en driven Företagsläkare med genuint människointresse. Du brinner för hälsa och arbetsmiljö i ett helhetsperspektiv och gillar att arbeta med förebyggande insatser, rehabilitering, arbetsmedicinsk funktionsbedömning och arbetsrelaterad sjukvård. Som Företagsläkare hos oss arbetar du i ett prestigelöst team där allas kompetenser samverkar.
Du som person drivs av att få använda din kompetens och att tillsammans med oss utveckla verksamheten och skapa förtroendefulla relationer med våra kundföretag.
Lämplig bakgrund är specialistkompetens inom företagshälsovård eller allmänmedicin.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Utveckling är något du värderar högt, både på ett personligt plan men även i den organisation du arbetar i.