Telefontider, rekryteringar och krisberedskap

Vilka fina vårdagar vi har att se fram emot kommande helg. Liksom att våren knackar på dörren med förändringar i form av ljus, värme och takdropp står vi på Clarahälsan också inför några förändringar under våren.

Vi börjar dagens brev med att meddela att vi senare under våren kommer få nya kollegor. Vår mottagningssköterska Maria tar ett kliv i karriären och slutar tyvärr hos oss vid påsk. Ny mottagningssköterska kommer bli Malin som idag har sin anställning inom Region Värmland. I rollen som mottagningssköterska kommer hon ofta bli första kontakten mer er vid exempelvis rådgivande samtal och vid uppdragsbeställningar.

Vi utökar även vårt härliga gäng med en företagssköterska, Fatou. Fatou tog sin specialistsjuksköterskeexamen med inriktning mot företagssköterska 2015 och har tidigare bakgrund från akuten. Hon är en driven tjej och vi ser fram emot att presentera henne för er.

Dessutom har vi redan anlitat Ninni Länsberg, en glad och pigg beteendevetare som har lång erfarenhet med arbete inom företagshälsovård.

Nya telefontider

Den 25 mars kommer vi göra några ändringar i vår telefonväxel för att frigöra tid för mottagningssköterska till kundrelaterade fysiska besök.

Öppettider
Rådgivning/Tidsbokning: Vardagar 08.00-11.00
Övriga frågor: 08.00-12.00, 13.00-16.30

Ni har givetvis möjlighet att vända er direkt till er kontaktperson som tidigare via telefon eller mejl eller lämna in en uppdragsbeställning via vår hemsida.

 

Har företaget rätt kunskap om kris och krisberedskap?

Gör check med checklista!

Ordet kris är ett brett begrepp som kan tolkas på olika sätt och begreppet känns extra aktuellt under rådande situation i världen. Krisen kan komma i stor eller mindre skala, men den gemensamma nämnaren är ofta att den kommer plötsligt. Så frågan till dig är hur väl förberedd du är om/när krisen är framme? Du som arbetsgivare kan minska sårbarheten genom att aktivt arbeta med företagets krisberedskap. Nedan kommer några punkter som kan vara värt att reflektera över.

  • Finns det en intern organisation för krishantering på arbetsplatsen, en så kallad krisgrupp?
  • Har denna grupp tilldelats mandat samt har kunskap för att utföra krisarbetet?
  • Finns det en process som beskriver krisgruppens samarbete med ledningsgruppen?
  • Finns det en krisplan som kan aktiveras vid en kris?
  • Har ni identifierat vilka typer av kriser som skulle kunna uppstå på er arbetsplats?
  • Finns det rutiner för intern information vid kriser?
  • Finns uppdaterade anhöriglistor och listor till externa leverantörer?
  • Känner alla på arbetsplatsen till rutinerna för krishantering?
  • Hålls regelbundna och för arbetsplatsen relevanta krishanteringsövningar?
Klicka här för att undersöka ditt företags beredskap inför en eventuell kris
Se fler nyheter